Meillä oli kaikilla melkoisen rankka viikonloppu. Tosin aika erilaisista syistä! Aki pakkasi perjantaina tavarat ja koirat Pickup:iinsa ja lähti Miehikkälään mökkeilemään. Minä jäinkin sitten ihan yksin kotimieheksi (tai -naiseksi). Perjantai-illan vietin vanhempieni luona Poitsilassa. Sen jälkeen olinkin jo niin puhki ettei auttanut kuin mennä nukkumaan.

Lauantaina Alli, Sisu, (Uuno) ja Aki metsästivät. Saaliina yksi supikoira. Minä taas nukuin tosi pitkään ja hartaasti. Sitten Susku tuli Minnan kanssa kylään ja lähdin niiden mukaan metsään. Sain jopa ujutettua eväät mukaan (Susku ei oikein harrasta näitä meidän perheen metsäRETKIÄ). Lelussa oli hirvenmetsästystä ja Sivatin metsissä ei saa koiria pitää vapaana, joten menimmekin Kannusjärvelle. Siellä saivat sitten Retu ja Nelli-bokseri riekkua. Ja minä pääsin syömään eväitä, jihuu! Meinasi tulla taas perinteinen MiiaMetsäSamoilu kun vähän eksyttiin, mutta eipä haittaa, ainakaan minua. Illan vietin Millan, Keljun ja Mimin seurassa, kuten myös la-su yön...

Sunnuntaina kaikilla oli rankkaa, minulla edellisillan rientojen takia. Sisu ja Alli viettivät täyden päivän luolassa, Aki kaivoi kuoppaa ja Uuno tylsistyi autossa. Saaliina uusi supikoira. Kyllä oli tyytyväinen mies kotiin tullessa. Oli sen verran ylpeä Sisun panoksesta. Ei ole kuulemma koskaan aikaisemmin koira "pelannut" niin hyvin. No, hyvä Sisu! Nyt onkin sitten parantelemista. On tuo turpavärkki sen verran ruvella ja turvoksissa, voi raukkaa!

allisimpe.jpg

Agilityyn en viitsinyt mennä koska molemmat Russelit ovat niin väsyneitä viikonlopun jäljiltä. Uuno taas on ihan sekopäinen! Se on eilen tylsistynyt autossa ja Alli ei jaksa peuhata sen kanssa. Kaikki energia puretaankin sitten minun kiusaamiseen. Äsken yllätin sen vierashuoneen sängyltä kakkimasta, pissat oli jo tehnyt! Ja sehän ei edes saa mennä sängylle!!!! Lähdettiin Uunon kanssa Ruissaloon purkamaan höyryjä Suskun ja Retun seuraan. Ensin käytiin lenkillä ja sen jälkeen mustat-torvelot saivat harrastaa sohvapainia! Hauskalta näytti!

Sain muuten vahvistuksen, että Uuno kuulostaa ihan Tasmanian tuholaiselta eli (pussipirulta, pussiahmalta, Tasmanian paholaiselta). Kun mentiin Suskun pihaan ja Unski bongasi Retun, alkoi ihan älytön älämölö! Se ei ole ihan normaalia koiran ääntelyä, ei murinaa eikä haukkumista, jotain siltä väliltä. Olen joskus nähnyt jotain ohjelmia noista pienistä paholaisista ja kuulosti kyllä epäilyttävän paljon meidän Unskipunskilta =)

Olisi ollut jonkinlaisia kuvan yritelmiä kännykässä, mutta en näköjään osaa siirtää niitä tänne koneelle. No, palaamme asiaan jahka olen ensin jotakin uutta oppinut!